Türkiye, 2025 yılının ilk 7 ayında hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerinden oluşan gıda sektöründe 7,1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, miktar bazında geçen yıla göre %3 azalma gösterse de, birim fiyatlardaki %8,2'lik artış sayesinde değer bazında %5'lik bir yükseliş sağlandı. Çikolata ve kakaolu ürünler, ayçiçek yağı, bisküvi, gofret, şekerlemeler ve makarna gibi temel gıda maddeleri ihracattaki önemli paya sahip. Sektörün başarılı performansının ardında, düşük hacimli ama yüksek fiyatlı ürünlerde rekabet gücünün artması yatıyor. Bu durum, Türkiye'nin ihracat pazarlarını çeşitlendirme stratejilerinin başarıya ulaştığını gösteriyor. Irak gibi geleneksel pazarlardaki düşüşün, ABD ve Suriye gibi yeni pazarlardaki artışla dengelenmesi de bu başarının göstergelerinden biri. Türkiye'nin gıda ihracatının çeşitlendirilmesi ve yüksek katma değerli ürünlere odaklanması, sektörün geleceği için oldukça önemli.
7 Ayda 7,1 Milyar Dolarlık Gıda İhracatı

İçindekiler
Türkiye, 2025 yılının ilk 7 ayında hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerinden oluşan gıda sektöründe 7,1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, miktar bazında geçen yıla göre %3 azalma gösterse de, birim fiyatlardaki %8,2'lik artış sayesinde değer bazında %5'lik bir yükseliş sağlandı. Çikolata ve kakaolu ürünler, ayçiçek yağı, bisküvi, gofret, şekerlemeler ve makarna gibi temel gıda maddeleri ihracattaki önemli paya sahip. Sektörün başarılı performansının ardında, düşük hacimli ama yüksek fiyatlı ürünlerde rekabet gücünün artması yatıyor. Bu durum, Türkiye'nin ihracat pazarlarını çeşitlendirme stratejilerinin başarıya ulaştığını gösteriyor. Irak gibi geleneksel pazarlardaki düşüşün, ABD ve Suriye gibi yeni pazarlardaki artışla dengelenmesi de bu başarının göstergelerinden biri. Türkiye'nin gıda ihracatının çeşitlendirilmesi ve yüksek katma değerli ürünlere odaklanması, sektörün geleceği için oldukça önemli.